Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza a srovnání uživatelského rozhraní webových stránek oborových knihoven na FF UK a návrhy na jejich inovaci
Šebestová, Eva ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Boudová, Lucie (oponent)
Diplomová práce se věnuje analýze a vyhodnocení stávajícího uživatelského rozhraní oborových knihoven na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Teoretická část práce obecně charakterizuje disciplínu Human Computer Interaction a pojmy týkající se uživatelského rozhraní, použitelnosti, přístupnosti a informační architektury. Dále zde představuje organizaci, funkci a služby Knihovny Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze včetně oborových knihoven. Praktická část práce prostřednictvím uživatelského výzkumu sleduje a vyhodnocuje současný stav webů oborových knihoven. Cílem tohoto výzkumu je zjistit, jaká je spokojenost uživatelů s využíváním webů těchto knihoven. Výzkum také zaznamenává představy uživatelů o ideálním webu. Dále se zabývá použitelností, přístupností, navigací, obsahem, designem a informační architekturou zkoumaných webů. Na základě vyhodnocených výsledků z výzkumu je vytvořen návrh na nové uživatelské rozhraní oborových knihoven.
Sémiotické inženýrství a pravidla pro interakční design
Prokop, Pavel ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Slavíček, Daniel (oponent)
Sémiotické inženýrství je jedním ze sémiotických přístupů k problematice interakce mezi člověkem a počítačem. Jeho teorie je postavena na jednoduché myšlence rozhraní jako zástupce designera, skrze kterého designer promlouvá k uživateli o tom, jak by měl zacházet s programem, který pro něj připravil. Kromě teoretického základu disponuje také metodami pro zhodnocení způsobu komunikace testovaného rozhraní s uživatelem. Je tak schopno se vyrovnat ostatním teoriím v oblasti a díky svému zaměření na komunikaci poskytuje navíc nový podstatný úhel pohledu. Jeho teorie a metody jsou zde použity jako základ pro vytvoření sady pravidel pro designery, která by jim měla sloužit jako vodítka k zamyšlení. Ukazuje se tak, že sémiotická teorie je schopna v oblasti inteakčního designu přinášet konkrétní výsledky pro běžnou praxi a není vázána pouze na akademické prostředí.
Uživatelské rozhraní systémů řízení výuky Návrh a ověření funkčních kriterií jako podklad pro dílčí evaluaci
Ovesleová, Hana ; Štogrová Jedličková, Petra (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent) ; Šušol, Jaroslav (oponent)
Hlavním tématem této práce je problematika evaluace uživatelských rozhraní systémů řízení výuky (angl. LMS - Learning Management Systems). Stejně jako při návrhu uživatelských rozhraní v rámci celého oboru HCI (angl. Human Computer Interaction) stojí v popředí uživatel a způsob jeho interakce se systémem, tak i pro evaluaci rozhraní byl zvolen pohled uživatelský (angl. UX - user experience). Cílem práce bylo navrhnout oblasti funkčních kriterií, které odráží požadavky uživatele na systém a které mohou sloužit jako základ pro dílčí evaluaci LMS. V rámci interdisciplinarity HCI jsme se zaměřili na technicko- psychologický pohled (počítač-člověk), doplněný o oblast, která odráží samotný účel LMS - pedagogický proces. Domníváme se totiž, že při evaluaci LMS je důležité kombinovat obecná funkční kriteria, vztahující se na jakýkoli systém, s kriterii na výukový obsah, na formy jeho distribuce a na metody práce s ním. Na základě stanovených oblastí pak za pomoci kvantitativních i kvalitativních metod zkoumání byly evaluovány kurzy v LMS Unifor v období 2012-2014 a kurzy v LMS Moodle v období 2015-2017. Výstupem výzkumu je pak sada funkčních kriterií, které považujeme za elementární a která doporučujeme při volbě LMS zohledňovat.
Analýza a srovnání uživatelského rozhraní webových stránek oborových knihoven na FF UK a návrhy na jejich inovaci
Šebestová, Eva ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Boudová, Lucie (oponent)
Diplomová práce se věnuje analýze a vyhodnocení stávajícího uživatelského rozhraní oborových knihoven na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Teoretická část práce obecně charakterizuje disciplínu Human Computer Interaction a pojmy týkající se uživatelského rozhraní, použitelnosti, přístupnosti a informační architektury. Dále zde představuje organizaci, funkci a služby Knihovny Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze včetně oborových knihoven. Praktická část práce prostřednictvím uživatelského výzkumu sleduje a vyhodnocuje současný stav webů oborových knihoven. Cílem tohoto výzkumu je zjistit, jaká je spokojenost uživatelů s využíváním webů těchto knihoven. Výzkum také zaznamenává představy uživatelů o ideálním webu. Dále se zabývá použitelností, přístupností, navigací, obsahem, designem a informační architekturou zkoumaných webů. Na základě vyhodnocených výsledků z výzkumu je vytvořen návrh na nové uživatelské rozhraní oborových knihoven.
Sémiotické inženýrství a pravidla pro interakční design
Prokop, Pavel ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Slavíček, Daniel (oponent)
Sémiotické inženýrství je jedním ze sémiotických přístupů k problematice interakce mezi člověkem a počítačem. Jeho teorie je postavena na jednoduché myšlence rozhraní jako zástupce designera, skrze kterého designer promlouvá k uživateli o tom, jak by měl zacházet s programem, který pro něj připravil. Kromě teoretického základu disponuje také metodami pro zhodnocení způsobu komunikace testovaného rozhraní s uživatelem. Je tak schopno se vyrovnat ostatním teoriím v oblasti a díky svému zaměření na komunikaci poskytuje navíc nový podstatný úhel pohledu. Jeho teorie a metody jsou zde použity jako základ pro vytvoření sady pravidel pro designery, která by jim měla sloužit jako vodítka k zamyšlení. Ukazuje se tak, že sémiotická teorie je schopna v oblasti inteakčního designu přinášet konkrétní výsledky pro běžnou praxi a není vázána pouze na akademické prostředí.
Sémiotické inženýrství a pravidla pro interakční design
Prokop, Pavel ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Slavíček, Daniel (oponent)
Sémiotické inženýrství je jedním ze sémiotických přístupů k problematice interakce mezi člověkem a počítačem. Jeho teorie je postavena na jednoduché myšlence rozhraní jako zástupce designera, skrze kterého designer promlouvá k uživateli o tom, jak by měl zacházet s programem, který pro něj připravil. Kromě teoretického základu disponuje také metodami pro zhodnocení způsobu komunikace testovaného rozhraní s uživatelem. Je tak schopno se vyrovnat ostatním teoriím v oblasti a díky svému zaměření na komunikaci poskytuje navíc nový podstatný úhel pohledu. Jeho teorie a metody jsou zde použity jako základ pro vytvoření sady pravidel pro designery, která by jim měla sloužit jako vodítka k zamyšlení. Ukazuje se tak, že sémiotická teorie je schopna v oblasti inteakčního designu přinášet konkrétní výsledky pro běžnou praxi a není vázána pouze na akademické prostředí.
Návrh uživatelského rozhraní webové aplikace
Vilémová, Eva ; Kincl, Tomáš (vedoucí práce) ; Novák, Michal (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou návrhu uživatelských rozhraní. Jejím cílem je představit pojem uživatelského rozhraní, jeho typy a pojem uživatele rozhraní včetně definování základních potřeb uživatele, které na rozhraní klade. Dále tato práce seznamuje čtenáře s pojmem Human Computer Interaction a předkládá základní pravidla a postupy tvorby uživatelských rozhraní. Tyto následně v praktické části aplikuje v návrh konkrétního uživatelského rozhraní webové aplikace pro benchmarkingové srovnávání strategií cestovního ruchu vybraných regionů. Závěrem je navržené rozhraní otestováno a na jeho základě jsou předložena konečná doporučení a návrhy na vytvoření uživatelského rozhraní pro tuto aplikaci.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.